Verzending & Levering

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

LandWaarde goederen (Incl. BTW)Verzendkosten (Incl. BTW)*
Nederlandvanaf € 49,90gratis
vanaf € 0,00€ 6,90

* Deze verzendkosten worden gemaakt voor standaardverzending. Er kunnen extra kosten ontstaan, bijvoorbeeld vanwege het gewicht, de grootte of de kenmerken van de producten. Je vindt deze informatie direct in de productbeschrijving.

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Je vindt de bezorgdatum van je bestelling in de bestelbevestiging die je per e-mail hebt ontvangen.

Je kunt de bezorgdatum voor afzonderlijke producten direct naast het product zien. Je kunt de bezorgdatum voor je hele bestelling zien in het winkelmandje of nadat je het bezorgadres en de gewenste bezorgdienst hebt geselecteerd.

Houd er rekening mee dat we je bestelling vanuit Oostenrijk verzenden. Dit betekent dat er op Oostenrijkse feestdagen geen pakketten ons magazijn verlaten. Ook onze klantenservice is niet bereikbaar op feestdagen. We genieten van de feestdagen zodat we daarna weer vol energie voor je klaar kunnen staan.

Mijn pakket is verdwenen. Wat moet ik doen?

Verifieer de status van je bestelling nogmaals via de bestelbevestiging. Als je de status "Bezorgd" in de bestelling ziet, zou je een briefje moeten hebben ontvangen. Of je pakket kan bij een buurman zijn.

Als je je bestelling nog steeds niet kunt vinden, schrijf ons dan via het contactformulier. Wij gaan na waar je pakket is. En als het nodig is, zullen we een onderzoek starten.

Mijn pakket is beschadigd. Wat moet ik doen?

Het spijt ons als je pakket tijdens het transport is beschadigd.

Zijn er producten beschadigd in het pakket?
Neem onmiddellijk foto's van alle schade aan de verpakking en de producten. Bewaar de beschadigde artikelen en de verpakking. We hebben deze nodig voor de schadeclaim. Hier kun je de schade melden.

De producten zijn onbeschadigd?
Als alleen het pakket zelf beschadigd is en je wilt iets retourneren, dan kun je gewoon een andere verpakking gebruiken voor de retourzending.

Goed om te weten: Als je pakket bij aflevering zichtbaar beschadigd is, teken dan alleen voor ontvangst van het pakket onder voorbehoud. Als deze optie niet beschikbaar is, neem het pakket dan niet in ontvangst.

Bezorgdiensten

Welke bezorgdiensten beschikbaar zijn, hangt af van de grootte en de kenmerken van je bestelling, bijvoorbeeld welke producten je bestelt. Daarom is het mogelijk dat de onderstaande bezorgdiensten niet beschikbaar zijn voor je bestelling.

We werken samen met verschillende bezorgdiensten om een snelle en betrouwbare levering te garanderen.

De berekende bezorgdatum voor je bestelling wordt weergegeven bij het desbetreffende product en ook in het winkelmandje.

Snelle verpakking en orderverwerking: Als alle bestelde producten op voorraad zijn, pakken we je bestelling zo snel mogelijk in om de verzending te versnellen.

Bevestiging van verzending: Je ontvangt een verzendbevestiging per e-mail op de avond van de dag van verzending met je persoonlijke trackingnummer voor het volgen van je pakket.

Zending volgen: Trackinginformatie wordt mogelijk niet onmiddellijk bijgewerkt en het kan tot 48 uur duren voordat de meest recente status wordt weergegeven.

Mogelijke vertragingen: Houd er rekening mee dat er vertragingen in de levering kunnen optreden door factoren zoals weersomstandigheden, verkeer, feestdagen of onvoorziene gebeurtenissen bij de bezorgdienst.

DHL

In Nederland wordt je bestelling geleverd door DHL.

Als je bestelt voor maandag 00:00 en alle producten op voorraad zijn, dan wordt jouw bestelling zo snel mogelijk verwerkt en verpakt.

Na verzending vindt de bezorging plaats binnen 3 werkdagen.

Meer informatie over bezorgdienst vind je hier.

Fedex Economy

In Nederland wordt je bestelling geleverd door Fedex.

Als je bestelt voor maandag 00:00 en alle producten op voorraad zijn, dan wordt jouw bestelling zo snel mogelijk verwerkt en verpakt.

Na verzending vindt de bezorging plaats binnen 2 werkdagen.

Je ontvangt een bevestigingsmail nadat je je bestelling hebt voltooid. Op de avond van de dag van verzending ontvang je dan de verzendbevestiging met je persoonlijke trackingnummer. Hiermee kun je de bezorging van je pakket volgen.

Meer informatie over de bezorgdienst vind je hier.

Fedex Priority

Heb je een last-minute cadeau gevonden? Of kun je niet wachten om je bestelling te ontvangen? In Nederland heb je de mogelijkheid om je bestelling met een express levering te laten bezorgen.

Als je bestelt voor maandag 00:00 en alle producten op voorraad zijn, dan wordt jouw bestelling zo snel mogelijk verwerkt en verpakt.

Na verzending vindt de bezorging binnen één werkdag plaats.

Meer informatie over de bezorgdienst vind je hier.

DHL Express

In Nederland wordt je bestelling geleverd door DHL Express.

Als je bestelt voor maandag 00:00 en alle producten op voorraad zijn, dan wordt jouw bestelling zo snel mogelijk verwerkt en verpakt.

Na verzending vindt de bezorging binnen één werkdag plaats.

Express-bestelling

De extra kosten die mogelijk ontstaan, worden onafhankelijk van de verzendkosten berekend.

Fedex Priority

Landtot 2 kgtot 5 kgtot 10 kgtot 20 kgtot 30 kgtot 70 kg
Nederland€ 11,50€ 17,00€ 27,50€ 36,50€ 44,00€ 172,00

DHL Express

Landtot 2 kgtot 5 kgtot 10 kgtot 20 kgtot 30 kgtot 70 kgtot 1 kg
Nederland€ 16,50€ 20,50€ 39,00€ 65,00€ 94,50€ 182,50€ 16,50

Als de bestelling zwaarder is dan 70 kg, worden de kosten van het extra gewicht toegevoegd. Dit betekent dat voor een bestelling van 80 kg, de kosten de som zijn van 70 kg plus 10 kg. Als de bestelling bijvoorbeeld 143 kg weegt, is het te betalen bedrag de kosten van 70 kg plus 70 kg plus 3 kg.

Met onze logistieke partners bieden we je de mogelijkheid van express-bestelling naast de standaard verzendmethoden. Producten die op voorraad zijn en besteld zijn voor maandag 00:00 kunnen op jouw verzoek per expresse worden verzonden. Dit betekent dat je je pakket in alle Europese stedelijke gebieden de volgende werkdag ontvangt!

Producten die niet op voorraad zijn, kunnen ook per expresse worden geleverd. De levering vindt plaats zodra de producten op voorraad zijn.

Je kunt tijdens het bestelproces kiezen voor express-bestelling. (Helaas is deze service niet voor alle landen beschikbaar.) De toeslag voor express-bestelling varieert afhankelijk van de afleverlocatie.

Douane-inklaring

Wij zijn gevestigd in Oostenrijk, in de Europese Unie. Voor bestellingen die binnen de EU worden verzonden, is de btw in de totaalprijs inbegrepen. Aangezien het verkeer van goederen binnen de EU vrij is, worden er geen extra kosten in rekening gebracht.

Speciale verzendopties

Voor geselecteerde artikelen worden extra kosten in rekening gebracht vanwege hun aard en de bijbehorende speciale verwerking. De extra kosten die in rekening kunnen worden gebracht, worden onafhankelijk van de verzendkosten berekend.
Deze informatie wordt weergegeven op de productdetailpagina.

Expediteur

Als je een product ontdekt dat wordt verzonden door een expediteur, kun je ervan uitgaan dat het met de grootste zorg wordt verpakt. In dergelijke gevallen is er een speciale service zodat de expediteur je persoonlijk aan kan treffen en de goederen kan overhandigen. De expediteur neemt telefonisch contact met je op en spreekt met jou een afleverdatum af. Geef ons daarom een telefoonnummer waarop je bereikbaar bent.

Houd er verder rekening mee dat de expediteur alleen verplicht is de goederen aan de stoeprand van jouw adres te brengen. Vanaf dit punt worden de goederen beschouwd als geleverd en overgedragen aan de ontvanger.
We verzoeken je hier op de dag van levering rekening mee te houden, zodat je de goederen zelf verder kunt vervoeren.

Vrachtzendingen

Wij classificeren artikelen als vrachtzending als ze speciaal moeten worden verzonden vanwege hun omvang of gewicht. Door deze omstandigheden vereisen dergelijke goederen een speciale behandeling tijdens het verzendproces.

Gekoelde verzending

Gekoelde verzending betreft alle artikelen die in ons magazijn gekoeld moeten worden en tijdens het transport koel moeten worden gehouden. Zo kunnen we ervoor zorgen dat de producten je in topkwaliteit en absoluut vers bereiken.

Speciale verzending met verwerkingskosten

Wij bieden ook producten aan die speciaal moeten worden verpakt en verzonden. Daarom worden voor de verzending van deze producten extra verwerkingskosten in rekening gebracht. Deze kosten zijn afhankelijk van het gewicht van de zending:

Tot 30 kg: normale verwerkingskosten
30,01 tot 60 kg: dubbele verwerkingskosten
60,01 tot 90 kg: driedubbele verwerkingskosten
enzovoort

De hoogte van de kosten is afhankelijk van het land van verzending. Je kunt het exacte bedrag van de verzendkosten zien op de betreffende productpagina, in het winkelmandje en aan het einde van je bestelling.

Verpakkingsmateriaal

Wij denken aan onze planeet! Onze eigen verpakkingsmaterialen zijn volledig plasticvrij en gemaakt van een zeer hoog percentage gerecycled materiaal. Soms hergebruiken we echter materialen die we van leveranciers ontvangen. Sommige van deze materialen kunnen plastic zijn. Hergebruiken is voor ons belangrijker dan weggooien!